tirsdag den 23. oktober 2012

Oysters


Pic / A pin


I weekenden, på vores mini ferie i Miami, smagte jeg for første gang østers. Det var en ret anderledes spise, men som alt andet fra havet, elskede jeg det.

Jeg glæder mig til jeg skal hjem og eksperimentere lidt i køkkenet, derfor har jeg fundet min første "opskrift" jeg skal prøve af når jeg kommer hjem.

østers med ingefær, limesaft & forårsløg

Ingredienser:

> 12 østers
> 3 spsk. ingefær
> 5 spsk. finhakket forårsløg
> 1 lime

Fremgangsmåde:

Åben østersene, og undgå at spilde for meget af østersvandet.
Bland 3 spsk. friskrevet ingefær med 5 spsk. finthakket forårsløg og saft fra en limefrugt.

Læg 1/2 tsk. topping på hver østers og servér.

Dette kræver nærmest ingen tid og kræfter, hvorfor jeg også knap føler man kan kalde det en opskrift. Men nemt og lækkert lyder det.

2 kommentarer:

  1. Hvor er du sej Mette! Jeg kan ikke udstå dem, fyforpyfor! Men nu når det var et hit for dig, så bliver du simpelthen nødt til at nå at tage en tur på oister baren under grand central. Så et afsnit i Anne Mad sidste år hvor hun var der. Tænkte da jeg var på besøg hos dig, at jeg ikke havde noget at gøre der, når jeg ikke kan spise dem. Men jeg har faktisk fortrudt lidt, den bar er for cool!!!

    http://www.oysterbarny.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. M.U.M.S - Det skal jeg prøve :) Tak for tippet!

      Slet