fredag den 23. november 2012

Healthy Christmas Brownies




Jeg fandt netop denne opskrift og den skal prøves med det samme eller, i hvert fald i dag! Tilfældigvis ligger jeg inde med alle ingredienserne (hvilket normalt aldrig sker når jeg beslutter mig for at bage). Jeg ligger desværre ikke inde med en foodprocessor, (måske den snart skal på ønskelisten?)så min altædende blender må blive min makker i denne omgang. Jeg glæder mig til at fortælle om resultatet!

___________________________________________


Brownies med julesmag

Alle elsker brownies, og denne er endda helt uden gluten og sukker.

9 stk.

150 gram dadler
60 gram valnødder
40 gram kakaopulver
1 tsk. kanel
1 tsk. kardemomme
Revet skal fra ½ økoappelsin

Pynt
40 gram kokosmel
+ evt. blåbærsaft til farvning

Kør alle ingredienserne i en foodprocessor (eller blender), indtil massen er finthakket.

Fordel den ud på et bagepapir, tryk den sammen, og form massen til en firkantet kage. Rul kagen på overfladen med en kagerulle, så du sikrer dig, at den er flad.

Kør herefter kokosmel sammen med 1-2 spsk. blåbærsaft i foodprocessoren (du kan undlade at putte saft i kokosmelet, da det kun er beregnet til at give farve).

Drys kokosmelet ud over kagen, og tryk det forsigtigt ned i kagen.

Sæt den på køl i en time, og skær den herefter ud i 9 stykker.

Næringsindhold pr. Brownie

Energi: 150 kcal
Protein: 2 g
Fedt: 8 g
Kulhydrat: 17,5 g

Source / Iform.dk (Michelle Kristensen)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar