torsdag den 28. februar 2013

Me cooking / chocolate cake


Aftenens kager var en stor succes og især min snaskede chokoladekage (med stor streg under snasket) var et hit. Opskriften blev efterlyst, og jeg tænkte jeg ville dele den med jer i samme forbindelse.. 

SNASKET CHOKOLADEKAGE
Ingredienser

250 g. Hvedemel
300 g. Sukker
6 spsk. Ægte kakao
1 tsk. Natron
1 tsk. Bagepulver
1 tsk. Vanillesukker
2 æg
250 g. smeltet smør eller margerine
2,5 dl. mælk
100 g. Groft hakket chokolade

Glasur
2 spsk. Ægte kakao
250 g. Flormelis
2 tsk. Kanel
2 spsk. Blødt smør
0,5 dl. Kogende mælk

Alle ingredienser, undtagen hakket chokolade, røres sammen med håndmixer. Herefter vendes den hakkede chokolade i dejen. Dejen hældes i en smurt springform og bages herefter i 35-40 min. ved 170 grader - kagen kan virke flydende indvendig, men den står og bager sig selv færdig efter den er kommet ud. Når kagen er kølet HELT af, smøres glasuren på.

Glasuren laves ved at alle ingredienser, undtagen kogende mælk, blandes sammen. Til sidst tilsættes mælken.

Pynt evt. kagen med revet chokolade som jeg har gjort.

God bagelyst :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar